Orderstatus
Dagelijks bereikbaar op:
0341-255 400

Mijn account

Meld je aan met je inloggegevens of maak een nieuw account aan
Als je uitlogt, worden om veiligheidsredenen alle niet-opgeslagen projecten en je winkelwagen verwijderd.

Fotografietips

City trip: verliefd op Parijs

Parijs, de zogenoemde stad van de liefde! Waar je een bezoekje brengt aan de Notre Dame, een wandeling maakt over de Champs Élysées en onder de Arc de Triomphe doorloopt. De stad waar de iconische Eiffeltoren boven de Seine uittorent. En toevallig ook de stad die ik de afgelopen zomer voor het eerst heb bezocht!

Ik ben Rebecca, Newsletter Marketeer bij CEWE. De afgelopen maanden heb ik allerlei leuke nieuwsbrieven voor jullie geschreven en met dit blog stel ik me graag aan jullie voor! Gedurende vier drukke dagen heb ik het prachtige Parijs verkend met mijn moeder en zusje. We hebben als echte toeristen de hotspots bekeken, veel gewandeld en vooral veel lol gehad. Benieuwd naar mijn ervaring? Ik vertel je er alles over.

Dag 1:

Onze heenreis begint met een rit naar Zwolle, waar we in de bus richting Eindhoven stappen. En vanaf daar begint de reis pas echt! Het is een lange rit naar Parijs maar dat mocht onze pret niet drukken.

In het centrum van de stad reden we langs de Arc de Triomphe, recht op de Eiffeltoren af. Daar werden we bij de Seine afgezet en gingen we op avontuur. Via de reisorganisatie hadden we een boottour over de rivier geboekt, waarbij we alle bruggen en architectuur langs de kade in ons op konden nemen. Omdat het zo warm was zijn we daarna snel op zoek gegaan naar een winkelcentrum om wat luchtige kleding te kopen, want onze tassen lagen immers nog in de bus. Eenmaal geslaagd zijn we rustig terug gewandeld naar het afgesproken ophaalpunt om daar in de buurt wat te eten.

Dag 2:

De tweede dag zijn we op tijd in de ontbijtzaal van ons hotel en gaan we kort daarna weer op pad. We worden door onze buschauffeur afgezet bij de Opera Garnier, een prachtig gebouw waar we een korte stop hebben gemaakt. Vanaf daar zijn we via het Louvre naar de Notre Dame gelopen (16 km!). Helaas is de Notre Dame nog onder constructie na de brand in 2019 en konden we niet naar binnen.

Na een heerlijke lunch zijn we weer terug gelopen naar Gallerie de Lafayette waar we allerlei luxe merkproducten hebben bekeken. Op het heetst van de middag liepen we richting Place de la Concorde, waar we in het park ernaast lekker in de schaduw zijn gaan zitten. Na een welverdiend middagdutje zijn we de Champs Élysëes gevolgd naar de Arc de Thriomphe.

Dag 3:

Op de derde dag staat een bezoek aan Versailles op onze planning. Onderweg in de bus hebben we nog snel tickets geboekt en eenmaal gearriveerd zijn we direct de tuinen ingegaan voordat het te warm werd om in de zon te lopen. Door de hitte hebben we helaas maar een klein gedeelte van de enorme Jardins de Versailles gezien. Het paleis zelf was schitterend om te zien en we komen er dan ook zeker weer terug om alles nog eens rustig te bekijken.

Weer terug in het centrum van Parijs werden we deze keer afgezet bij de Arc de Triomphe en zijn we nog een keer over de Champs Élysées gewandeld op zoek naar een plekje om iets te eten. We sluiten de dag af met een avondtour in de bus waarbij Parijs bij zonsondergang nog mooier is dan overdag. En als klap op de vuurpijl staan we om 9 uur ’s avonds bij de Eiffeltoren om de opgelichte toren te bekijken.

Dag 4:

Onze laatste dag in Parijs! Op het programma staat een bezoek aan Montmartre en specifiek de Sacre CÅ“ur. De imposante witte basiliek torent boven de heuvel waar deze op gebouwd is uit en kijkt over een groot deel van het centrum. Om de hoek vindt je smalle straatjes die leiden naar het gezellige Place du Tertre waar verschillende kunstenaars ter plekke aan schilderijen werken en hun kunst aan de man brengen. En zo zit je heerlijk op een terrasje te kijken hoe de kunstenaars te werk gaan. Onze terugreis verloopt zonder veel bijzonderheden en eenmaal thuis gaan we, nog vol van alle indrukken, snel naar bed.